Alla inlägg under mars 2010

Av Sara - 22 mars 2010 22:03

Ja, jag önskar att folk skulle förstå vad det innebär att ha ett barn med så stora svårigheter inom många områden så att det kallas funktionsnedsättningar. Att folk skulle förstå hur det känns när man måste tvinga sitt barn till skolan om mornarna för att barnet mår så dåligt när det vistas där. När barnet pratar om att det inte orkar leva längre om det ska behöva gå till den skolan längre, att det isåfall tänker ta självmord.... :´( När man måste fajtas om nästan allt i barnets vardag.... strida för det som man trodde var självklart..... alltid vara beredd att behöva stå tillsvars inför omgivningen, inför andra barn... alltid få höra hur galen just sitt barn är.... få samtal från barnet som är helt frustrerat och vill att man ska hämta det för att det inte orkar vara på skolan mer...... kriga! vända ut och in på stora delar av det som andra kallar privatliv.... höra gång på gång att barnet är retad/mobbad av skolkamraterna... gråta..... för att sedan tvingas kämpa vidare.... behöva veta att sitt barn har stora utbrott flera ggr varje dag pga att det inte blir förstått och bemött efter vad det behöver för att kunna fungera och må bra..... Jag önskar verkligen att folk skulle förstå.....


Kram Kram

Av Sara - 21 mars 2010 20:24

Ja... nu var det allt för länge sedan man uppdaterad bloggen dådå... men det har ju inte direkt hänt så mycket spännande i mitt liv denna veckan så det spelar nog inte så stor roll   Storbarnen har varit på skolan o dagis i vanlig ordning och jag har bakat kakor till min älskade farmor som har det lite jobbigt med bakningen nu mer och busat med Edvin har jag oxå gjort i massor såklart!   

Igår var jag på pubafton och hade trevligt med en massa goa bybor, dansade en del o drack iskall breezer *gött*   Nu blir det strax Johan Falk..... Joel Kinnaman är inte att leka med *S*


Kram Kram

Av Sara - 14 mars 2010 07:30

Alltså måste ju bara säga att hon har en helt otroligt bra röst den där Anna *s* Rätt låt vann på melodifestavalen i år tycker jag!

Jag o Eddie o Emilia hade mellomys i soffan med chips, dip o läsk.... mysigt värre   Emilia somnade på soffan vid 20.30 medan Eddie höll ut till strax efter nio... 


Vuxentiden i fredags blev perfekt, maten smakade utsökt och cidern visste sin plats *s* Dock blev det inget vin för min del... såg 2 filmer oxå: Bröllopsfotografen o Zombieland, båda var jättebra tycker jag!


Nu är det frukostdags här hos oss.... o söndagsfrukostarna brukar närmast likna hotellens    *HÄÄRLIGT*


Kram kram 

Av Sara - 12 mars 2010 15:34

Idag är det äntligen fredag och denna fredagen innebär vuxentid....så jävla efterlängtat! Mys o go mat o dryck o nån bra film *härligt*

Menyn ikväll blir: baconlindad helstekt fläskfilé och potatisgratäng, vin, och efterrätt blir vaniljglass med hemgjord hallonsås *gott*  


Dom två största kidzen är lämnade hos farmor o farfar på Alnö och strax ska jag gå och lämna Edvin hos mormor o morfar sedan är det dags att börja förbereda för maten..... och hälla upp en cider eller lite vin *s*


Hoppas ni alla får en myyyysig fredag!!!!


Kram kram

Av Sara - 11 mars 2010 08:36

Idag verkar plutten må bättre, han vaknade iallafall utan feber *sköööönt* Hoppas bara det håller i sig och att alla andra får vara friska för imorgon är det tänkt att Eddie o Emilia ska sova hos farmor o farfar och Edvin hos mormor o morfar.... så man kan få vara bara vuxen för ett dygn! *välbehövligt till tusen just nu*

Ska äta go mat och njuta av gott vin hade jag tänkt!   

Men det bästa av allt ska nog faan bli att få sova hela natten utan att bli väckt av någon som tycker att det är morgon vid 3.30-4.30   Det börjar lixom bli lite jobbigt med så få timmars nattsömn för inte tusan kommer jag i säng nå tidigare heller :-S

 Det är tur att barnen är så underbart söta den där tiden på dygnet *s*.....


Nä nu ska jag se om nämda kille vill ta sig en liten tupplur   


Kram kram



Av Sara - 10 mars 2010 12:06

Det blev inget besök på Drakborgen i dag för lilleman är sjuk, vaknade i natt med 39,5graders feber =( Tur för mig att jag inte hade sagt nått om det till dom andra 2!

Vi får helt enkelt göra det där besöket vid ett annat tillfälle, snart hoppas jag dock för Eddie o Emilias skull för dom har tjatat lääänge på detta!


Nä nu ska jag gå och mysa med sjuklingen en stund...


Kram kram

Av Sara - 9 mars 2010 17:39

Jag undrar just hur längre det håller i sig att man skriver fler än ett inlägg om dagen?... *S*


Det hade gått så bra så för sonen i den stora staden idag *tack och lov* Dottra hade hittat en torkad blombukett i en snöhög på dagis så den hade hon gått och hållit i hela dagen typ.... o självklart skulle den med hem oxå *fnys* så nu har vi en gammal blombukett stående så fint så i snön här utanför...


Edvin fick smaka pannkaka med jordgubbssylt för första gången idag och det tyckte han var så gott så, allt slank ner med en väldig fart.

Lekte en liten stund med kusin Arvid med, eller lekte och lekte, snarare försökte ta allt han höll i ;-) Edvin klättrade upp på sin kusin och knyckte visp, giraff och nappen hans oxå *hehe* ( Det gäller att hålla sig framme tycker Edvin *S*)


Ikväll ska jag kolla in Luftslottet som sprängdes LÄÄÄÄNGTAR! Älskar verkligen de andra 2 filmerna i triologin och flera har sagt till mig att sista är bäst så det kan ju bara bli bra det här =)


Kram kram   


Av Sara - 9 mars 2010 10:23

Då ska man försöka sig på en liten blogg då med mer eller mindre intressanta inslag om mig, mitt liv och framförallt  mina älskade barn Eddie, Emilia & Edvin =)


Idag är Eddie på fritids, Emilia på dagis och Edvin är hemma med mamma och myser och håller mig sysselsatt med sitt krypande/ålande hittan och dittan ;-) Han är så snabb nu, man hinner knappt blinka så har han hunnit fram till nått som han inte borde... och jag som satt och sa till mina "promenad mammor" att jag aldrig behövt barnsäkra *ooopps* antar att det är dags nu!

Eddie skulle till kulturmagasinet med fritids idag, dom skulle kolla in utställningarna och Ice age 3 som skulle vissas där, hoppas verkligen att det kommer att gå bra för mitt älskade stor hjärta!

Vad gumman har gjort på dagis återstår att höra vid hemkomsten =)


Kram kram






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en halvgalen mamma till tre underbara barn!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards