Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

En rolig sak som jag snott av Isa ;-)

Av Sara - 24 augusti 2010 09:03

Vad heter ditt/dina barn: Eddie, Emilia och Edvin

 

När var du beräknad att föda: Eddie var beräknad 29 april, Emilia 13 februari och Edvin 1juli

 

Föddes barnet/barnen på utsatt datum, om inte när? Nope, ingen av dem är född på utsatt datum utan alla har kommit före, Eddie och Emilia kom 3 dagar för och Edvin 6dagar före

 

Hur stort var barnet/barnen? Eddie 53cm och 4225gram, Emilia 52cm och 4435gram, Edvin 51cm och 4014gram

 

Hur lång tid tog förlossningen? Eddies förlossning tog 6 timmar från det att dom satte igång mig, Emilias förlossning tog 1,5timme från att vattnet gick (startade så) han vara inne på förlossningen i 45min och Edvins tog ca 10 timmar från första värken.

 

 

Tog du någon smärtlindring? Mmm, med Eddie var det lustgas, med Emilia var det EDA (vet dock ej om jag han få nån effekt av den då det ju gick så snabbt) Med Edvin var det oxå EDA, såååå himla underbart, låg och käka godis och smsa med folk ända tills det var dags att krysta, kände knappt av värkarna innan =)

 

Tog ni reda på könet? Inte med Eddie men dom 2 andra gångerna. Med Edvin var det dock jag som först såg att det var en snopp på skärmen =)

 

Hade ni bestämmt vad barnet/barnen skulle heta? Nope, det kom efter ett tag....

 

Hade du svår graviditet? Jag hade mkt besvär med foglossning under Emilias och Edvins graviditeter, med Emilia spydde jag några ggr men i övrig var det bra.

 

Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Det känns bra nu, man ska ju hinna med dom man har oxå. Men visst man ska ju aldrig säga aldrig även om det inte känns så nu....

 

Har du fått några bristningar? Ja, trist nog

 

Var du nervör inför förlossningen? Nej.... eller möjligen lite inför Edvins nedkomst då Emilias förlossning gick så snabbt och jag var orolig att Edvin skulle komma snabbare....

 

Hade du några cravings? Mmm, med Emilia hade jag estrellas grillchips och coca cola och med Edvin hade jag mandariner.

 

Hur mycket gick du upp i vikt? Med Eddie var det 20-22kg, Emilia 25-27kg och Edvin 15-17kg   

 

Hur länge ammade du? Eddie ammades i 2 veckor, Emilia i 5 veckor och Edvin i drygt 4månader

 

Vem är barnet/barnen mest lik? Emilia är både likt mig och Julia (storasyster) medans grabbarna brås på pappa sin

 

Vad är det bästa med att ha barn? Svårt att välja då det är mycket som är bra med dom, nästan allt! Men all kärlek då kanske?

 

Är ditt/dina barn döpt? Japp, Eddie döptes när han var 2 månader, Emilia när hon var nästan 7månader och Edvin var 5 månader


Hoppas att det var oki att jag snodde den här skojsiga grejjen av dig ISA?!? =)

 
 
Ingen bild

isa

24 augusti 2010 15:43

de är lugnt!! snodde den själv:p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 19 april 2011 20:44

Ikväll när Emilia skulle hoppa i säng var hon typ 2dm längre än vanligt för hon har tappat sin första tand!   Stolt som bara den stoppade hon tanden i ett glas med vatten med hopp om att få ett besök av tandfeén under natten     Mammas goa stor tje...

Av Sara - 19 april 2011 20:26

Jo.... jag önskar att det skulle vara något roligt som jag bloggar om nu men icke sa nicke.... :-/   Eddie, min älskade unge, har fått ny skolfröken då hans gamla fått barn och i samma veva så blev fritidsfröken sjukskriven i flera veckor och til...

Av Sara - 3 april 2011 15:15

Tack för er positiva respons till mitt förra inlägg! Jag håller helt med om att det är fruktansvärt att det ser ut som det gör i skolans värld för många av våra barn med funktionsnedsättningar! Vi lever på 2011 och då trodde iallafall jag att vi sk...

Av Sara - 1 april 2011 21:42

Igår hade vi en oerhört inspirerande föreläsning av en underbar tjej som delade med sig av sin livshistoria till oss. Hur hon mobbades av sin lärare redan i klass 3.... hon hade usel självkänsla och hennes uppväxt kantades av massor av olika hinder o...

Av Sara - 26 mars 2011 15:46

Idag var jag o Joanna på loppis i Kovland, jag fyndade 2 superfina hjärtan som ska hänga på väggen, båda vita i shabby chic stil. Det ena har gummisnoddar på där man fäster kort och den andra står det "välkommen". Kanske laddar jag upp bilder när jag...

Presentation

Jag är en halvgalen mamma till tre underbara barn!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards